close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מכתב גלוי לנפתלי בנט

הרב יניב חניאד ניסן, תשפ29/03/2020

מכתב לנפתלי בנט, עדיין שר הביטחון שמראה חשיבה עצמאית- 6 מנדטים מחוץ לליכוד שווים יותר מאשר להיות מספר שתיים...

תגיות:
אני חושב שכל מי שעוקב אחרי תפקוד ה"ממשלה" והפקידים במשבר הנוכחי, ממש רואה איך בנט בולט מאוד לטובה בתפקוד. הן בעובדה שהוא לא מקבל את תכתיבי הפקידים כמובנים מאליהם, שואל שאלות, הן בהתייעצות עם אנשי מדע בעולם והבנה של הדרך שיש ללכת עד לפתרון המשבר והיום שאחרי, הן בהרצת מיזמים די עצמיים, כמו המלונות וגיוס הצבא וכאלה... ובעיקר בהסברה נכונה ורצינית לציבור מה הולך לקרוא ולמה. גם מי שלא אוהב את דעותיו הפוליטיות, או אפילו הדתיות (כמוני), רואה שיש שם משהו מיוחד.
אני סבור שחלק ניכר מהעניין זו העובדה שהוא לא ליכודניק, לא מחוייב להובלה של נתניהו ב100
אחוזים (בלי להגיד שנתניהו לא מתפקד טוב או שיש בעיה כרגע עם מה שקורה... אבל נדמה שכולם מסכימים שהחשיבה של בנט היא ממש מחוץ לקופסה). ומרגיש פחות מחוייב לפקידים.

מכיוון שהוא ככל הנראה לא יהיה שר הביטחון לעוד הרבה זמן. הלוואי והוא ישכיל לנצל את הכשרונות הללו, אחרי המשבר הקיומי, כמובן, להקמה מחדש ולשיקום המפלגה. בעבודה סזיפית, בחשיבה מחוץ לקופסה ובשיקום נטול פקידים מפלגתיים. הלוואי והוא יוותר על החלומות למנהיגות מהירה ועל מעבר לליכוד... כי דווקא זה שהוא מחוץ לליכוד נותן את האפשרות לכל זה. אם הוא היה בליכוד היום, נניח בתפקיד הכי בכיר שאפשר... הוא לא היה יכול לעשות את זה. ולכן הקב"ה שם אותו בחוץ, להיות סוג של "אופוזיציה מחשבתית", שצריך במקרים כאלה. לכל מלך קדום היה מישהו כזה בחצר, מתוך בחירה. הלוואי והוא יוותר על חלומות להנהגה מהירה וכיבוש החילונים ויבין שדווקא מתוך השטח ואולי דווקא בגלל הויתור על המיינסטרים אפשר לבנות הרבה יותר. מפלגה של עשרה מנדטים מחוץ לליכוד תועיל בעתיד לעם ישראל הרבה יותר מאשר מקום שלישי בליכוד.

הייתי שמח למצוא דרך לשלוח לו את זה, להעביר הן את המסר של הערכת העבודה שלו, והן של הצורך בלהיות מפלגה חזקה בחוץ...
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה